Kjøpsbetingelser

Kjøps- og leveringsbetingelser
Skal du kjøpe te på nett gjelder disse kjøps- og leveringsbetingelsene for alle kjøp fra www.blindebondeogbabe.no. Kjøpsbetingelsene, sammen med din bestilling og ordrebekreftelse, utgjør til sammen avtalen mellom deg som kunde og oss som forhandler av te og teutstyr, Blinde bonde og babe AS.

Les derfor gjennom våre kjøpsbetingelser. Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Blinde Bonde og Babe AS og deg som kunde.

For å benytte deg av Blinde Bonde og Babe sin nettbutikk må du være fylt 18 år.

Firmaopplysninger
Firmanavn: Blinde Bonde og Babe AS
Organisasjonsnummer: NO 919 373 296 MVA
Postadresse: Melhusvegen 893, 7228 KVÅL
Besøksadresse: Melhusvegen 893, 7228 KVÅL
Telefon: 986 01 273 (Mandag – fredag: 08:00 – 16:00)
Epost: info@blindebondeogbabe.no eller vårt kontaktskjema

Registrering
For å handle i Blinde Bonde og Babe sin nettbutikk må du registrere deg som kunde. Konto opprettes under Min konto, eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk. Dette er for å kunne kommunisere med deg slik at du får din ordrebekreftelse og opplyst hvor og når anken din kan hentes.

Bestilling
Vi bruker i hovedsak e-post ved kommunikasjon med deg som kjøper. Det er ditt ansvar at du oppgir riktig e-post og telefonnummer. Når vi mottar din bestilling, bekrefter vi ordren og du får automatisk tilsendt en ordrebekreftelse. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen. Det er også ditt ansvar å undersøke at ordren stemmer med bestillingen. Hvis noe ikke stemmer, vennligst ta kontakt med oss enten via e-post eller telefon, så løser vi problemet.

Tilbud
Våre tilbud gjelder så langt lageret rekker, og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning, samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Vi vil da kontakte deg som kunde neste virkedag og finne en god løsning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende de varene vi har på lager og kreditere manglende vare.

Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for et eller flere produkter. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby som alternativt produkt.

Ved kampanjer og spesielle tilbud, kan det være knyttet krav. Disse kravene må være oppfylt for å få varen. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke lenger oppfylles, belastes du for den ordinære verdi til varen.

Alle våre anbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke smaker slik du har forventet, kan ikke Blinde Bonde og Babe klandres for ditt valg. Men strekker oss så langt vi kan for at du skal finne den teen som passer deg.
Prisene våre justeres ofte og vi tar forbehold om prisendringer.

Vareopplysninger
Hos Blinde Bonde og Babe AS ønsker vi å gi så korrekt informasjon som mulig om våre varer. Vi tar imidlertid forbehold om at skrivefeil/trykkfeil kan forekomme. Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan en sjelden gang avvike fra varens faktiske utseende. Grunnet lysforhold under bildetakning kan farger på teen variere. Størrelsen på teutsyr kan enkelte ganger virke over- eller underdimensjonerte, da vi mottar bilder fra ulike produsenter som ikke samsvarer med hverandre i størrelse. Vi bytter av og til ut en ingrediens siden vi høster selv og har begrenset opplag på de teene vi tilvirker. Dette er for at du fortsatt skal nyte smaken av din favoritt te, men kanskje blomsten avviker fra bildet. Når vi har byttet ut en ingrediens fordi vi ikke har mer av den på lager, vil du få opplyst om dette under ingredienser på produktsiden til hver te.
Ta gjerne kontakt på e-post om det er noe vedrørende varene som er uklart. Etter at du har mottatt produktene plikter du, så snart som mulig, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, og om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ikke nøl med å ta kontakt dersom noe ikke samsvarer med forventningene.

Priser
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Frakt opplyses i kassen. Dersom du bor på Svalbard, Jan Mayen eller utenfor Norge, må du ettersende et merverdigavgiftsskjema om du ønsker tilbakebetalt merverdiavgiften. Den prisen som oppgis i kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt. Det er ingen skjulte kostnader hos oss. Dersom du bestiller til utlandet må du følge de lovene for toll, mva og lignende i det landet du bestiller leveringen til.

For bedriftskunder er prisene oppgitt eks. mva der ikke annet fremgår.

Betaling

Betaling kredittkort
Det påløper ingen ekstra kostnader enn de som står på kjøperens endelige bestillingsoversikt i kassen. Alle priser er inklusive mva. Alle kortbetalinger håndteres av vår partner Klarna. Når kjøperen har gjennomført betalingen er pengene reservert, men ikke overført til oss. Det betyr at vi kan kansellere betalingen uten at pengene er i våre hender. Ved kansellerte ordre vil det reserverte beløpet returneres kjøperen. Det kan ta noen dager.

Klarna Faktura
I samarbeid med Klarna, tilbyr vi Klarna faktura. Når du handler på faktura med Klarna, får du alltid varene dine hjem før du betaler. Benytter du Klarna som betalingsmåte får du hjem dine varer før du betaler. Faktura mottas med 14 dagers betalingsfrist. Dersom du velger å betale med Klarna kommer det en fakturaavgift på 29 kroner i tillegg. Fakturaen får du tilsendt til den mailadressen som er oppgitt på ordren din. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minimum 18 år for å bestille. Ved kredittkjøp blir det foretatt en kredittsjekk av deg som kunde. Ved manglende betaling sendes skriftlig varsel om inkasso. Overholdes ikke denne fristen vil inkasso bli iverksatt. Hvis du oppdager feil ved fakturaen, vennligst kontakt Klarna på www.klarna.no eller på tlf. 21 01 89 90.

Dersom du har oppgitt feil e-postaddresse og ikke mottar faktura på mail, er det ditt ansvar å dekke eventuelle gebyrer som oppstår som følge av denne feilen.

Klarna Delbetaling
I samarbeid med Klarna tilbyr vi delbetaling med konto, som gir deg muligheten til selv å velge hvor mye du betaler hver måned. Du får alltid varen før du betaler, og du behøver ikke å gi ut bankkortopplysninger. Det foretas en kredittsjekk på personnummeret ditt som brukes for å kontrollere om kjøpet godkjennes. Beskjeden får du rett etter at vi har bekreftet bestillingen din. Alle kjøp som er gjort samme måned samles på en faktura som sendes til din folkeregistrerte adresse månedlig. En fakturaavgift på kr 45,- uansett antall kjøp.

Les mer om delbetaling her: https://www.klarna.com/no/selg-klarna/klarna-konto for å se fullstendige vilkår for Klarna Faktura/Delbetaling

Dersom du har spørsmål om din faktura kan du enkelt ta direkte kontakt med Klarna på www.klarna.no eller på tlf. 21 01 89 90.

Mer informasjon finner du på Klarna sine nettsider.

Leveringsmetoder
Metodene vi benytter er Klimanøytral Servicepakke eller pakke i posten med sporing. Vennligst heng i pose på postkassen din, slik at du slipper å gå på posten. Får ikke bestillingen din plass i postkassen, og det ikke er pose på postkassen din, vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Vi forbeholder oss retten til å gjøre om valgt metode hvis denne ikke passer. Du mottar en SMS og/eller hentelappe når sendingen har ankommet postkontoret. Normal leveringstid: 2-6 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

Dersom pakker ikke blir hentet ut vil en avgift på kr 299 bli debitert kjøperen. Avgiften dekker kostnader i forbindelse med uavhentete pakker. Dersom bestilte varer ikke finnes på lageret, vil kjøperen bli kontaktet i løpet av 1-6 virkedager. Kontakt gjerne kundesenteret dersom du har spørsmål om bestillingen.

Levering og forsinkelser
Rask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som overhodet mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 2-6 virkedager. I enkelte tilfeller kan det ta 4-8 virkedager før varen blir levert. Vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Blinde Bonde og Babe AS eller Posten/Bring. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Reklamasjon
Ved mottakelse av varen, plikter du som kunde å inspisere denne, for å se at den ikke inneholder feil og er i samsvar med ordrebekreftelsen. Reklamer skriftlig ved eventuelle feil eller mangler i eget returskjema innen rimelig tid fra du oppdaget feil. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da 3 bilder av det ødelagte produktet; to nærbilder som viser produksjonsfeilen/problemet med produktet, og ett oversiktsbilde.

Ta vare på kvittering eller ordrebekreftelse fra kjøpet ditt, da du kan bli bedt om å fremvise kvittering eller ordrebekreftelse ved behandling av en reklamasjon. Dersom du ikke har kvittering eller ordrebekreftelse som dokumenterer når produktet er kjøpt, og at det er handlet i vår butikk, kan reklamasjonen bli avvist.

Vi gjør oppmerksom på at du må oppbevare te på anbefalt måte for at den skal beholde sin smak og aroma. Luft-, lys- og fukttett beholder. Det er ditt ansvar å dokumentere oppbevaringsmåten på te.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Vi ber deg sende oss en e-post med din adresse slik at du kostnadsfritt kan returnere varen til oss. Deretter sender vi deg riktig vare, gitt at den fremdeles er på lager.

Vi tar forbehold om at varen kan være utsolgt og tar kontakt med deg for å finne en god løsning.

Angrerett
Hos Blinde Bonde og Babe har du 14 dagers angrerett. Angrerettloven gjelder ved alle kjøp du som forbrukerkunde gjør i vår nettbutikk. Dersom det følger med et angerettskjema sammen med varene, er angreretten på 14 dager (jf. Angrerettloven § 20). I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt. Angreretten gjelder ikke firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 5, punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrettloven § 24, første ledd).
Hvis du angrer på hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi, innen 14 dager etter at vi har mottatt din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Når du handler med faktura og returnerer deler av ordren din, trekker du i fra beløpet for varene som er returnert og betaler resten av din faktura, så slipper du purregebyr. Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, ber vi deg skrive på ditt kontonummer på returskjemaet slik at vi får sørget for tilbakebetaling.

Angrerett gjelder ikke for varer som er tilvirket. Angreretten gjelder således kun te i hele pakker med forsegling, der forseglingen ikke er brutt og emballasjen er hel slik at vi kan videreselge produktet.

Bedrageri
Ved mistenkelige forhold som bedrageri, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. All bedrageri vil politianmeldes. Kunde som bestillingen er registrert på er ansvarlig for betaling og ytelser levert av Blinde Bonde og Babe AS. Dette gjelder også uvedkommendes bruk av den registrerte kundes konto.